Uvoz 3.0 litrskih šestvaljnikov le še dobrih 100€ dražji od 2.0 litrskih štirivaljnikov?
Tisti, ki nas spremljate boste vedeli, da smo na temo Novi DMV oziroma novega zakona o davku na motorna vozila pisali že veliko. A sedaj je ta uradno potrjen, zato smo se odločili narediti serijo člankov, kjer vam bomo fizično pokazali kaj v praksi prinaša novi zakon o davku na motorna vozila in kolikšna je razlika v primerjavi s starim.
Poglejmo, kaj novi zakon o DMV za nekaj povsem običajnih dizelskih različic modelov srednjega razreda prinaša v praksi in zakaj si jih po novem brez težav omislimo tudi z večjimi in močnejšimi motorji. Za izračun po starem zakonu smo upoštevali cene rabljenih vozil (letnik 2018). Če bi pri izračunih upoštevali cene novih vozil, bi bile razlike še večje, za boljše razumevanje pa smo v tabelo dopisali tudi upoštevano vrednost avtomobila.


- 1. Občutna pocenitev
- Že na prvi pogled lahko vidimo, da je pocenitev res občutna, pa čeprav ne gre za superšportnike, ki jih mnogi v povezavi z novim zakonom tako opevajo, ampak za praktične družinske karavane ali SUV-e. Če so običajne 2.0 litrske turbodizelske različice v povprečju cenejše za nekaj evrskih stotakov, pa se prihranki pri različicah s 3.0 litrskimi motorji računajo v tisočih evrov. V našem primeru se recimo največja razlika pozna pri Audi A6 50 TDI, ki je po novem pri uvozu po naročilu cenejši za okoli 7.500€. Če je bil recimo pri različici 50 TDI davek na motorna vozila po starem zakonu še lansko leto 6.500€ višji od različice 35 TDI z 2.0 TDI motorjem, pa ta razlika letos znaša manj kot 100€. Povsem podobna ali še ugodnejša zgodba je pri konkurentih, kjer je pri BMW serije 5 po novem razlika v DMV med 530d in 520d le pičlih 47€. Razlike so dejansko tako majhne, da ne predstavljajo več odločilnega faktorja o tem kakšen avtomobil si lahko uvozimo, temveč si lahko končno uvozimo tistega, ki si ga želimo, brez, da bi pri tem pomembno vlogo igrali absurdni in nesmiselni davki. Podobno opazimo tudi v nekaterih primerih, kjer je večina davka predstavljala visoka cena avtomobila in ne prostornina motorja in z njo povezan davek na luksuz. Najboljši tak primer je Volvo XC90, ki smo jih v preteklih letih uvozili res veliko. Čeprav ga poganja le 2.0 litrski turbodizelski agregat, je moral kupec ob uvozu zaradi precej visoke nabavne cene, še vedno plačati okoli 3.000€ davka na motorna vozila. Na srečo so ti dnevi mimo, saj se je uvoz slednjega ravnokar pocenil za dobrih 2.800€.
Povej svoje mnenje